left-body-tile
logo

جستجو | صفحه اصلی | تماس با ما | فروشگاه | نسخه آزمایشی      

 
right-body-tile
left-body-tile
support-off down-off update-off partner-off about-off
right-body-tile
left-body-tile
right-body-tile
 
News & Updates
  News & Updates  
ash-hori-tile ash-hori-tile ash-hori-tile
 

       
   

متن كامل خبر

ora-bullet
      رشد سرسام آور بدافزار در موبایل

رشد سرسام آور بدافزار در موبایل  

یافته های اخیر گزارش بدافزارهای موبایل شرکت تکنولوژیهای کوییک هیل، نشان می دهد که نرم افزارهای مخرب تلفن همراه به مرحله جدیدی از تکامل رسیده است. این گزارش، توسط مرکز تحقیق و توسعه فن آوری های کوییک هیل - یکی از قدیمی ترین مراکز R & D در هند - که یک مرکز جامع تحقیقات کمی است، گرفته شده است.

آقای سنجای کتکار، مدیر ارشد فنی و عضو هیئت مدیره کوییک هیل اظهار داشت که گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های تلفن همراه کم کم به یک مزیت برای کاربران، فروشندگان و توسعه دهندگان تبدیل شده اند، اما گسترش سریع آنها همانند باز کردن یک معدن طلا برای نویسندگان نرم افزارهای مخرب می باشد. دو نگرانی گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه های تلفن همراه تأکید بر این واقعیت دارد که از امنیت تلفن همراه به طور جدی کاسته شده است . تصور کلی بر این است که نرم افزار های امنیتی، از سرعت عملکرد دستگاه جهت حصول نتیجه مناسب می کاهد. غفلت امنیت مردم موضوعی است که به تنهایی محدود به قربانیان حال حاضر نمی شود و تقریبا همه دارندگان گوشی های هوشمند به آن دچار شده اند. امنیت در اینجا به ترکیبی مناسب از یک ابزار قوی برای مدیریت دستگاه ها و نرم افزارها و حفاظت از داده ها، کلمات عبور و نامهای کاربری دلالت دارد. کوییک هیل، آموزش و اطلاع رسانی به کاربران خود را مهم بر می شمارد و فقط به دنبال ایجاد محصولات امنیتی نوآورانه ای است که دارای محیط کاربری ساده و آسان برای استفاده مهم باشد. " 

 گزارش بدافزارهای موبایل کوییک هیل 2012 رشد بدافزارها و تغییرات بر روی دستگاه های تلفن همراه، به ویژه بدافزارهای پلت فرم آندروید را نشان می دهد که به نقطه اوج خود رسیده است. در زیر یافته ها ی مفیدی آورده شده است:
  • افزایش مداوم تعداد حملات نرم افزارهای مخرب به خصوص بر روی پلت فرم آندروید گوگل
  • مهندسی اجتماعی هنوز هم یکی از پرطرفدار ترین راه های گسترش تروجان باقی مانده است. مجرمان اینترنتی نیز آن را به عنوان یک راه مناسب جهت بهره برداری از رفتار انسان و آسیب پذیری های پلت فرم استفاده می کنند.
  • برنامه های کاربردی تلفن همراه تبدیل به ساده ترین راه تهاجم به دستگاه شده اند . بالغ بر 25 میلیارد برنامه در سال 2012 از Google Play دانلود شده است. این امر موجب می شود تا برنامه های کاربردی راهی آسان و سودآور برای حمله مهاجمان باشند.
  • پایگاه داده های کوییک هیل ، افزایش 80-85 درصدی را در تغییرات یا گونه های متنوع بدافزار در سال 2012 گزارش کرده است. 

مرکز تحقیق و توسعه فن آوری های کوییک هیل، توانسته تا از 50000 Pc و موبایل در هر روز نمونه بدافزار دریافت نماید. 

دیگر یافته های کلیدی درباره بدافزارهای موبایل عبارتند از :

  • رشد 20 تا 30 درصدی در بدافزار در سال 2012 در مقایسه با سال 2011
  • حملات بدافزارها با انگیزه مالی است. آنچه به طور خاص نگران کننده است این مطلب است که اغلب انواع نرم افزارهای مخرب با هدف سرقت پول از قربانیان طراحی شده اند.
  • SMS تروجان و تروجان ها اکثریت قریب به اتفاق حملات بدافزارها را تشکیل می دهند که به ترتیب 37.07 درصد و 21.44 درصد را دارا می باشند. در حالی که Rooters و ابزارهای تبلیغاتی مزاحم هرکدام 14.26 درصد و 14.12 درصد را از سهم بدافزارها را شامل می شوند.

  • نمونه های اصلاح شده بدافزار شاهد یک جهش تقریباً 80٪ -85٪ در سال 2012 شده است. این بدین معنی است که نوع جدیدی از حملات در حال طراحی و اجرا شدن است و بسیاری از آنها را مورد هدف قرار داده که مبادرت به سرقت پول و اطلاعات هویتی با ارزش از کاربران نموده تا بعداً این اطلاعات را به شبکه تبلیغات پرخاشگر، و یا برخی از سرویس دهنده از راه دور فروخته و یا در برخی موارد کاربران را هوشمندانه مورد سوء استفاده قرار دهد.
  • اغلب وسایط حمله رایج، برنامه های کاربردی جعلی هستند. برنامه های سوء استفاده همانند Android.BoxerSms که خود را در قالب برنامه های محبوب پنهان می کند مثل ادوبی فلش پلیر، Angry Birds Space, Google Maps ، موزیلا فایرفاکس، Need for Speed Hot Pursuit، اپرا، اسکایپ، و جهانی گو .
  • علاوه بر این با افزایش تهدید نرم افزارهای مخرب، مصرف کنندگان و شرکت هایی باقی می ماند که در معرض از دست دادن و یا به سرقت رفته دستگاه خود هستند.

شاخص ترین نرم افزارهای مخرب آندروید ، در راستای تهدید سناریوی دستگاه تلفن همراه که توسط تیم بدافزارهای موبایل شرکت تکنولوژیهای کوییک هیل دریافت و اعلام گردید :

این گزارش در مورد آینده تروجان چه می‌گوید؟

  • یافته های گزارش بد افزار موبایل کوییک هیل نشان از رشد بی وقفه بد افزار و سوء استفاده از حفظ حریم خصوصی می‌دهد و این خطرات به سرعت در حال تکامل هستند و نیاز به یک رویکرد یکپارچه جهت توقف این نقض‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
  • سال 2013 شاهد افزایش نرم افزارهای مخرب آندروید و نشر و توسعه از طریق درایو حملات و ایمیل خواهید بود که مطابق با افزایش گوشی های هوشمند و افزایش استفاده از اینترنت سازگار است.
  • دستگاه های آندروید نیز از سیستم پرداخت الکترونیکی استفاده می کنند، که به احتمال زیاد در سال های آینده این امر افزایش خواهد داشت . این حملات بسیار پیچیده جیب کاربران را مورد هدف قرار داده تا از طریق SMS تروجان و یا دیگر انواع تکنیک های سرقت پول اقدام به سرقت نماید.
  • افزایش سریع در نرم افزارهای مخرب اغلب با پچ های نامناسب سیستم عامل که توسط سازندگان دستگاه های تلفن همراه ارائه می شود، تشدید می پذیرد.
  • مرورگرهای تلفن همراه هنوز راه طولانی را برای رسیدن به قابلیت استفاده متعادل و بدون نگرانی امنیت دارند. این مسئله باعث رشد سه برابر حملات فیشینگ برای کاربران مرورگر دسکتاپ می شود .
 
       
     
   
 
       
 
white-bit
   
آنتی ویروس کوییک هیل